ԱՄՆ-ի նախագահ Դոնալդ Թրամփը երկուշաբթի հայտարարել է, որ երկկողմ առևտրային հեռանկարների հարցում Եվրամիությունը շատ առումներով ավելի վատն է, քան՝ Չինաստանը։ «Նրանք զգալիորեն զիջում են։ Կտեսնեք։ Բոլոր հաղթաթղթերը մեր ձեռքում են»,- հավելել է նա։ ԱՄՆ ներմուծվող եվրոպական ապրանքների նկատմամբ Թրամփի սահմանած մաքսատուրքերը վերացնելու վերաբերյալ Վաշինգտոնի հետ մի քանի փուլով բանակցություններից անկախ՝ Եվրամիությունը դեռևս էական առաջընթացի չի հասել։               
 

«Նաբուկոն» մեռա՞վ. կեցցե «Թանապը»

«Նաբուկոն» մեռա՞վ. կեցցե «Թանապը»
03.06.2012 | 02:11

«Նաբուկո» նախագիծը, կարծես թե, վերջնականապես փլուզվեց` Շահ Դենիզում գազ արդյունահանող կոնսորցիումը դադարեցրեց «Նաբուկո» ընկերության միջոցով գազի փոխադրման բանակցությունները:
Նախագծի գլխավոր խնդիրը Ռուսաստանի իբրև գազի հիմնական արտահանողի դիրքերի թուլացումն էր: Էներգետիկ նախագծերը, իհարկե, ներառում են քաղաքական տարրեր, հատկապես եթե վերաբերում են ոչ այնքան բարեկամական երկրներին, բայց առաջին տեղում պետք է լինեն բիզնես հեռանկարները: Այս պարագայում քաղաքականությունը գերակշռեց:
Երկրորդ պատճառը ղեկավարության անորոշությունն էր` մի կողմից «Նաբուկոն» Եվրամիության նախագիծն էր, որին ոչ բոլոր երկրներն ու ընկերություններն էին ուզում միանալ, մյուս կողմից` նախագծի ռեալ շարժիչ ուժը ԱՄՆ էր, որ ուզում էր Կասպիական տարածքներից դուրս մղել Ռուսաստանին և լրացնել Բաքու-Թբիլիս-Ջեյհան նավթատարի հաջողութունը: Վաշինգտոնը ճնշում էր գործադրում Եվրամիության երկրների վրա, որպեսզի եվրոպական պետությունները ինտեսիվ զբաղվեն գազատարով, բայց շահերի տարաբաժանումը այնքան մեծ էր, որ եվրոպական պետությունները և խոշորագույն կոնցեռնները չէին ցանկանում մասնակցել մի նախագծի, որն իրենց ուղղակի կոնֆլիկտային վիճակի մեջ էր դնում էներգետիկ խոշորագույն գործընկերոջ` Ռուսաստանի հետ. Ռուսաստանինն են գազի համաշխարհային պաշարների 23, 9 տոկոսը, Ադրբեջանինը` 0,7 տոկոսը:
Երրորդ պատճառը դարձավ Թուրքիան: «Նաբուկոն» նախատեսում էր, որ Թուրքիան դառնում է տրանզիտ երկիր: Բրյուսելը փորձում էր առաջին անգամ գազի փոխադրման եվրոպական նորմեր գործադրել իր տարածքից դուրս` փոխադրման անջատումը գազի նկատմամբ սեփականությունից, բաց մրցակցություն և ընդհանուր եվրոպական վերահսկողություն: Թուրքիայի համար դա նշանակում էր իր սահմանների մոտ արդյունահանվող արժեքավոր հումքի նկատմամբ վերահսկողության կորուստ: Բացի այդ` բանակցությունները ձգվում էին տարիներով: Բայց Թուրքիային դուր չէր գալիս, որ իր տարածքում պետք է կառուցվի էքստարածքային «գազային մայրուղի»: Բացի այդ` Թուրքիան ոչ միայն տրանզիտ երկիր է, այլև` սպառող, որ 2010 թվականին 39 միլիարդ խորանարդ մետր գազ է օգտագործել: Ավելին` քան «Նաբուկոյով» պիտի փոխադրվեր: Բացի այդ` Թուրքիան մտահոգ էր առաջին հերթին իր փոխադրումների անվտանգությամբ, և ոչ Եվրոպայի համար տրանզիտ պետություն դառնալու պատվով:
Նախագծի ամենասկզբից, 2002 թվականից Լեհաստանը դիվանագիտական ջանքեր էր գործադրում` Եվրոպական երկրներին ընդգրկելու ծրագրում: Լեհաստանի վերաբերմունքը տիպական է էներգետիկ անվտանգության քաղաքականությանը, որին բնորոշ են երկու գործոն` Ռուսաստանի նկատմամբ վերաբերմունքը և գաղափարականութունը: Լեհերը գտնում են, որ «Թանապ» գազամուղը, որ կհայտնվի «Նաբուկոյի» փոխարեն, ավելի քիչ կհուզի Կրեմլին և նրա մերձավոր քաղաքական դաշնակիցներին Եվրամիությունում:

Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆ

Դիտվել է՝ 7816

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ